Yol Hali - Nazan Bekiroglu

Takipçisi olduğum yazarlar listesinin üst sıralarından birinde Nazan Bekiroğlu adı vardır. Kitaplığımda yan yana duruyor Nun Masalları, Yusuf ile Züleyha, İsimle Ateş Arasında, Cümle Kapısı, Cam Irmağı Taş Gemi. Son romanı La:Sonsuzluk Hecesi'ni "Hocam üç güne getiririm." diyen hayırsız bir öğrencim (h)iç etti. "Yenisini alayım." dedi lakin "Senden okuduğum kitabı istiyorum, bulamazsan konuşma!" diye tersledim. Ben okuduğum, içinde notlarım, parmak izlerim olan kitabı saklamayı seviyorum. Yenisi bana eskisi kadar değerli gelmiyor.
Neyse iki ay kadar oluyor yeni kitabın haberini aldım. Ancak kitabın içinde 2010 yazıyor. Üzülmedim desem yalan olur. Nazan Hoca'nın Cümle Kapısı denemeleri hala zihnimde. O hissiyatla aldım Yol Hali'ni.
Denemelerden oluşan kitapta altı bölüm var.
 Ağırlıklı olarak geziler ve şehirler üzerine kurgulanmış. Ama sadece gezi notları değil. Gezilen bir yer üzerine notlar üzerine edib(e) muhayyilesinin damıttıkları yazarın efsunlu dili ile simlenmiş. Nazan Bekiroğlu futbol maçı anlatsa bu dille anlatır ve okumaya doyulmaz!
Malumat açısından da oldukça dolu yazılar var kitapta. Troya'nın anlatıldığı Çünkü Bir Kent Görkeminin Zirvesinde Vurulur: Troya adlı bölümü ve aynı isimli bölüm okuyanda -en azından bende- görmek, incelemek, bu konuda başkalarını okumak hissiyatı uyandırdı.
Nil ve Çöl üzerine yazılan bölüm, Mısır'ın büyülü sesi Ümmü Gülsüm hakkındaki deneme okuru etkiliyor.
Cemil Meriç'in Jurnal'leri hakkındaki deneme göz dolduruyor.
Ve Trabzon, yazarın yaşadığı şehir.. ve yağmur, ve sis ve fırtına ve Ayasofya...
Zevkle okunacak diğer bölüm de Kütüphanemi Tasnif Edemiyorum bölümü. Sevdiğim bir yazarın mahremine dair önemli bir anekdot bu yazı. Bir yazarın en mahremlerinden biri kütüphanesi değil midir?
Son olarak da Gece Dersi bölümü yer alıyor kitapta. Öğrencilerin yazdıklarından bir yazı derlemiş hoca. Harika bir fikir ve öğrencilere verdiği değeri okudum bu satırlarda.
Dostoyevski ve Tolstoy'la bitiyor kitap.
Yol Hali özetle Nazan Bekiroğlu takipçilerini mutlu edecek yeni bir deneme. Birkaç ödülü daha yazdırır isminin yanına.
Ama yazarın diline yabancı olanlar için özellikle giriş bölümü iyi bir başlangıç olmayabilir.

Yol Hali
Nazan Bekiroğlu




Yol Hali
Nazan Bekiroğlu
Timaş Yayınları
Deneme
14.50 TL
280 syf.

1 yorum:

H.Neşe Koçak dedi ki...

merhabalar efendim. ben de nazan bekiroğlu kitapları delisiyim.:)size katılıyorum.
bloğunuz çok güzel elinize sağlık.benim web sitesi adresini de sizin bloğa koysak nasıl olur?
ayrıca benim için yazdığınız yüreklendirici yorum için teşekkürler. ihya ettiniz. h.neşe koçak

Yorum Gönder

Abonelik:

En Çok Okunan Yazılar

Çektiklerim Flickr'da

İzleyiciler

Arama Kutusu

Kitap dELiSi - kültür, sanat, kitap, edebiyat üzerine yorumlar: Yol Hali - Nazan Bekiroglu YGS-LYS Cafe... Blogger düzenleme by - Enes İLHAN.